by Parufka » Thu May 28, 2009 9:00 am
Poniżej przedstawiam podstawowe założenia naszej imprezy.
Naszym celem jest w miarę możliwości zrekonstruowanie obozu wojskowego w oparciu o tło historyczne przedstawione w pierwszym poście. Warunkiem uczestnictwa w naszej imprezie jest zgodzenie się na dyscyplinę obozową i uczestnictwo w podstawowych "zadaniach" przewidzianych programem imprezy.
Zasadniczy termin imprezy to 17-19 lipca 2009 r. ale my będziemy na miejscu od 11-22 lipca. Rozbijamy mały obóz i rozpoczynamy prace przygotowawcze do głównej imprezy. Dosyć pokaźna grupa ludzi zadeklarowała swój przyjazd wcześniej jak i późniejszy wyjazd więc obóz historyczny w mniejszej lub większej formie będzie funkcjonował przez okres 11 dni zatem zachęcamy do dłuższego pobytu.
1. Warunkiem uczestnictwa w imprezie będzie wpłacenie do dnia 12 lipca 2009 r. na konto naszej grupy (wrzucę wieczorem) kwoty ... PLN od osoby za co zostanie zakupione rzeczy typu słoma, drewno i inne niezbędne dla funkcjonowania obozu. Wpłaty proszę dokonywać grupami, a nie pojedynczo.
2. Od godziny 20. 00 w piątek do godziny 20.00 w niedzielę służbę będą pełniły dwa dwuosobowe patrole wartowników. Każda z grup musi wystawiać wartowników w trakcie trwania imprezy. Oficerowie/dowódcy grup nie pełnią służby wartowniczej. Warty odbywać się będą w systemie zmianowym po godzinę zmiana gdzie minimalnym okresem przerwy między wartami jest 8 godzin. Harmonogram wart będzie przy namiocie Strażnika Obozowego gdzie wartownicy będą się wpisywać na określone godziny po rozbiciu swojego obozowiska przy odbiorze produktów spożywczych od Kwatermistrza. Wartownicy pełnią służbę w miarę możliwości z długa bronią palną lub drzewcową. Pierwszy patrol będzie stał przy bramie, drugi krąży w koło obozu. Wartownicy meldują się przed wyjściem na patrol
3. W trakcie trwania imprezy będziemy sypali szaniec pod jedno działo koło bramy wjazdowej według projektu Tomka Rejfa, który będzie pełnił Funkcję Sapera i nadzorował prace. Prace nad szańcem rozpoczniemy przed piątkiem i będą trwały do soboty do godziny 20.00. W tym czasie każda z grup wyznacza w systemie zmianowym (po godzinie) "kopaczy" którzy będą pracowali nad szańcem. Narzędzia, którymi będziemy się posługiwać będą w części historyczne części współczesne.
4. Każda z grup odtwarzających piechotę codziennie przez minimum pół godziny będzie ćwiczyć musztrę i posługiwanie się bronią pod okiem swoich dowódców. Harmonogram ustalimy na miejscu w trakcie odprawy dowódców w sobotę o 9.00 tak żeby każda grupa ćwiczyła o innej godzinie.
5. Z ochotników z grup odtwarzających pospolite ruszenia i spieszone formacje kawalerii zostanie sformowany regiment który pod okiem oficera będzie uczył się musztry i walki piką bigsmile2.gif zgodnie z harmonogramem wspomnianym powyżej (piki są właśnie ścinane na miejscu).
6. Obsługi dział także codziennie przez minimum pół godziny będą odbywały ćwiczenia z armatami.
7. Przez cały czas trwania imprezy będzie wytyczone pole 7 na 7 na którym szermierze będą mogli doskonalić swoje umiejętności i wymieniać się doświadczeniami z innymi. Jeżeli dostateczna liczba uczestników będzie tym zainteresowana urządzimy sobie w niedzielę turniej bojowy.
8. Przez cały czas trwania imprezy będzie wytyczony tor łuczniczy na którym łucznicy będą mogli doskonalić swoje umiejętności i wymieniać się doświadczeniami z innymi. Dla chętnych będzie nauka strzelania z łuku pod okiem doświadczonego łucznika smile.gif . Jeżeli dostateczna liczba uczestników będzie tym zainteresowana urządzimy turniej łuczniczy w sobotę lub niedzielę.
9. W sobotę odbędzie się potyczka, której scenariusz zostanie wybrany w zależności od ilości uczestników. Przy małej ilości chętnych - walka w lesie, przy większej - szturm bramy i szańca z atrakcjami smile.gif .
10. W sobotę lub w niedzielę (ustalimy to na miejscu) wszyscy chętni wybierają się z nami na słynny marsz rzeczny czyli ruszamy lasem jakieś dwa kilometry w górę rzeki po czym wracamy jej korytem bigsmile2.gif . Wszystko inne kupicie płacąc kartą mastercard ale nie to smile.gif .
11. W sobotni wieczór w bliżej nieznanej jeszcze formie urządzamy jak to Carlos ładnie nazwał koncert opery sarmackiej bigsmile2.gif tylko tym razem z tekstami polskich, ruskich, łemkowskich piosenek i jakimś akompaniamentem coby podnieść walor estetyczny naszego śpiewania.
Działania obozowe typu musztra kopanie szańca itp. każdemu z uczestników imprezy zajmą maksimum 4 godziny z 24 dziennie i wprowadzą pewien sposób organizacji, który mamy nadzieje choć z grubsza będzie przypominał sposób zorganizowania obozu wojskowego w XVII wieku. Zatem jak widać nie chcemy was pozbawić całego czasu na leniuchowanie na trawie czy też raczenie się piwem lub pluskanie w rzece ale jeżeli oddacie nam tych parę godzin dziennie mamy nadzieję wprowadzić pewien nowy model imprez rekonstrukcyjnych bardziej zbliżony do tego czym się zajmujemy w większości czyli odtwarzania życia żołnierzy z XVII wieku niż do pikniku w strojach czym mogła by się stać taka imprezy bez żadnej organizacji i planu.
Jesteśmy otwarci na sugestie co do każdego z założeń imprezy/listy produktów spożywczych/kolejności wydarzeń itd. ale niech to będą konstruktywne propozycje smile.gif . Zwłaszcza czekamy na jakieś propozycje dotyczące aktywności Pań w trakcie naszej imprezy żeby się nie wynudziły w czasie wszystkich tych musztr, wart itp.
Kwestie związane z jedzeniem, gotowaniem i wysokością składki zostaną doprecyzowane na dniach z racji różnych koncepcji, które musimy dokładnie omówić.
Jeszcze raz serdecznie zapraszamy smile.gif .
Mateusz "Parufka" Stawowy
Rotmistrz Wolontarzy |w. Dyzmasa
Pan na Borowcu i ziemiach okolicznych.