2k9.07.17-19 - Borowiec

Kompanijne sprawki

Moderator: kruku

2k9.07.17-19 - Borowiec

Postby kruku » Mon Jan 26, 2009 2:48 pm

dostaliśmy zaproszenie na obozówkę:
http://www.freha.pl/index.php?showtopic=18485

to koło biłgoraja, ale piszą że impreza zaczyna się przed weekendem i można zrobić dłuższy wypad.
Żółtków źdźbłami drążyć, aż uświerkną prężąc
dogłębnie w źródłach dżdżu owrzodziałe rzycie.

bykom stop
User avatar
kruku
 
Posts: 3214
Joined: Tue Feb 25, 2003 1:00 am
Location: Wrocław

Postby Roma » Mon Jan 26, 2009 9:57 pm

to się zgrali.... to ten sam weekend co grunwald;)
czy tata czyta cytaty Tacyta?
User avatar
Roma
 
Posts: 319
Joined: Wed Oct 29, 2008 10:44 pm

Postby Gnom » Mon Jan 26, 2009 10:35 pm

...cóż... ja bym się jednak pisał na XVII ;)

...ale to zależy, jak wielka banda pojedzie :)
"taki Żyd - przyszedł na pierogi i jeszcze tabaki chce" - Rabarbar, 12.08.2009 :)
User avatar
Gnom
 
Posts: 700
Joined: Fri Sep 05, 2003 1:00 am
Location: Wrocław

Postby Parufka » Thu Mar 05, 2009 2:01 pm

Jako organizator jeszcze raz wszystkich serdecznie zapraszam i zachęcam do przyjazdu na naszą imprezę. My w jakieś 7 osób przyjeżdżamy na miejsce sześć dni wcześniej i rozbijamy pierwszy obóz dla tych których interesuje dłuższe obozowanie. Jeżeli macie ochotę zapraszamy wcześniej wtedy można będzie robić jakieś wypady po okolicy i dłużej pobiwakować w obozie historycznym.
Wieś jest malutka (paręnaście chałup) i położona na wielkiej polanie w puszczy już na terenie parku krajobrazowego. Tanew płynie na granicy mojej posesji więc będzie się gdzie ochłodzić. Dodatkowo w okolicy jest parę ciekawych miejsc na wycieczki.
Wszelkie pytania zadawajcie tutaj lub na freha. Postaram się jak najszybciej odpowiedzieć.
User avatar
Parufka
 
Posts: 69
Joined: Tue Mar 03, 2009 10:48 am

Postby kruku » Tue Mar 10, 2009 2:51 pm

rozmawialiśmy o wyjeździe na ostatnim spotkaniu.
część z nas jedzie na grunwald, inni narzekają na odległość
-- wygląda na to że wyślemy 2-3 osobową delegację na ciut dłużej niż weekend.

jak określimy się dokładniej to dam znać.
Żółtków źdźbłami drążyć, aż uświerkną prężąc
dogłębnie w źródłach dżdżu owrzodziałe rzycie.

bykom stop
User avatar
kruku
 
Posts: 3214
Joined: Tue Feb 25, 2003 1:00 am
Location: Wrocław

Postby kruku » Thu May 21, 2009 2:00 pm

gnomie -- zaklepałem w pracy urlop na czwartek, piątek i poniedziałek.
chciałbym wyjechać w środę po pracy, co ty na to?
Żółtków źdźbłami drążyć, aż uświerkną prężąc
dogłębnie w źródłach dżdżu owrzodziałe rzycie.

bykom stop
User avatar
kruku
 
Posts: 3214
Joined: Tue Feb 25, 2003 1:00 am
Location: Wrocław

Postby Gnom » Fri May 22, 2009 6:36 pm

Jak przewiduję, to nie będę mieć większych problemów z 'niepojawieniem' się w robocie w czwartek i w piątek. Jeśli chodzi o poniedziałek... cóż, pewnie dosyć solidnie zaśpię :)

Zakładam, że jedziemy z środy na czwartek w nocy... przynajmniej ja bym to tak widział...
"taki Żyd - przyszedł na pierogi i jeszcze tabaki chce" - Rabarbar, 12.08.2009 :)
User avatar
Gnom
 
Posts: 700
Joined: Fri Sep 05, 2003 1:00 am
Location: Wrocław

Postby Kali » Wed May 27, 2009 9:34 am

Cześć, może byście się skusili na pożyczenie konia na jeden dzień? Z tego co Parówka mówił jest możliwość wzięcia trzech... Na razie zaklepane są dwa (dla mnie , Proboszcza, Wojtka Pikuły i Maćka Jedlińskiego). Plan jest taki żeby zrobić sobie wycieczkę parami (jedna para przed, druga po południu). Jakby był trzeci konik pojechalibyśmy trójkami a wieczorem konie do stajni. Myślę że będzie miło, oczywiście jak ktoś lubi jeździć po lesie :)
User avatar
Kali
 
Posts: 26
Joined: Tue Dec 28, 2004 1:00 am
Location: Chorągiew Rycerstwa Ziemi Lubelskiej

Postby Gnom » Wed May 27, 2009 9:40 am

hmm... kuszące, do przemyślenia...

Co sądzisz Kruku?
"taki Żyd - przyszedł na pierogi i jeszcze tabaki chce" - Rabarbar, 12.08.2009 :)
User avatar
Gnom
 
Posts: 700
Joined: Fri Sep 05, 2003 1:00 am
Location: Wrocław

Postby kruku » Wed May 27, 2009 10:33 am

bardzo chętnie będę partycypował, ale tylko jak weźmiesz na siebie czyszczenie i inne atrakcje związane z dbaniem o konika. w innym przypadku alergia mnie wykończy..
Żółtków źdźbłami drążyć, aż uświerkną prężąc
dogłębnie w źródłach dżdżu owrzodziałe rzycie.

bykom stop
User avatar
kruku
 
Posts: 3214
Joined: Tue Feb 25, 2003 1:00 am
Location: Wrocław

Postby Gnom » Wed May 27, 2009 10:37 am

siakoś się poświęcę :)

Teraz pytanko o koszta związane z konikiem?
"taki Żyd - przyszedł na pierogi i jeszcze tabaki chce" - Rabarbar, 12.08.2009 :)
User avatar
Gnom
 
Posts: 700
Joined: Fri Sep 05, 2003 1:00 am
Location: Wrocław

Postby Kali » Wed May 27, 2009 11:04 am

Czekamy na info od parówki, miał się zoriętowac zbić cene i dać znać.
User avatar
Kali
 
Posts: 26
Joined: Tue Dec 28, 2004 1:00 am
Location: Chorągiew Rycerstwa Ziemi Lubelskiej

Postby Parufka » Thu May 28, 2009 8:47 am

Cena za jednego konia od 9.00 do 18.00 to 180 PLN. Narazie tylko tyle udało mi się utargować. Facet chciał na początku 200 z groszami ale zszedł na końcu trochę niżej. Może jeszcze coś uda się ugrać ale wątpię żeby to była jakaś kwota zbliżająca nas do 100 PLN. Te konie stoja w takim mini skansenie połączonym z działającą karczmą, a sobota i to w lipcu to dla nich żniwa na turystach więc stąd ta cena. Dajcie znać czy takie warunki cenowe wam odpowiadają.
User avatar
Parufka
 
Posts: 69
Joined: Tue Mar 03, 2009 10:48 am

Postby Parufka » Thu May 28, 2009 9:00 am

Poniżej przedstawiam podstawowe założenia naszej imprezy.

Naszym celem jest w miarę możliwości zrekonstruowanie obozu wojskowego w oparciu o tło historyczne przedstawione w pierwszym poście. Warunkiem uczestnictwa w naszej imprezie jest zgodzenie się na dyscyplinę obozową i uczestnictwo w podstawowych "zadaniach" przewidzianych programem imprezy.

Zasadniczy termin imprezy to 17-19 lipca 2009 r. ale my będziemy na miejscu od 11-22 lipca. Rozbijamy mały obóz i rozpoczynamy prace przygotowawcze do głównej imprezy. Dosyć pokaźna grupa ludzi zadeklarowała swój przyjazd wcześniej jak i późniejszy wyjazd więc obóz historyczny w mniejszej lub większej formie będzie funkcjonował przez okres 11 dni zatem zachęcamy do dłuższego pobytu.

1. Warunkiem uczestnictwa w imprezie będzie wpłacenie do dnia 12 lipca 2009 r. na konto naszej grupy (wrzucę wieczorem) kwoty ... PLN od osoby za co zostanie zakupione rzeczy typu słoma, drewno i inne niezbędne dla funkcjonowania obozu. Wpłaty proszę dokonywać grupami, a nie pojedynczo.

2. Od godziny 20. 00 w piątek do godziny 20.00 w niedzielę służbę będą pełniły dwa dwuosobowe patrole wartowników. Każda z grup musi wystawiać wartowników w trakcie trwania imprezy. Oficerowie/dowódcy grup nie pełnią służby wartowniczej. Warty odbywać się będą w systemie zmianowym po godzinę zmiana gdzie minimalnym okresem przerwy między wartami jest 8 godzin. Harmonogram wart będzie przy namiocie Strażnika Obozowego gdzie wartownicy będą się wpisywać na określone godziny po rozbiciu swojego obozowiska przy odbiorze produktów spożywczych od Kwatermistrza. Wartownicy pełnią służbę w miarę możliwości z długa bronią palną lub drzewcową. Pierwszy patrol będzie stał przy bramie, drugi krąży w koło obozu. Wartownicy meldują się przed wyjściem na patrol

3. W trakcie trwania imprezy będziemy sypali szaniec pod jedno działo koło bramy wjazdowej według projektu Tomka Rejfa, który będzie pełnił Funkcję Sapera i nadzorował prace. Prace nad szańcem rozpoczniemy przed piątkiem i będą trwały do soboty do godziny 20.00. W tym czasie każda z grup wyznacza w systemie zmianowym (po godzinie) "kopaczy" którzy będą pracowali nad szańcem. Narzędzia, którymi będziemy się posługiwać będą w części historyczne części współczesne.

4. Każda z grup odtwarzających piechotę codziennie przez minimum pół godziny będzie ćwiczyć musztrę i posługiwanie się bronią pod okiem swoich dowódców. Harmonogram ustalimy na miejscu w trakcie odprawy dowódców w sobotę o 9.00 tak żeby każda grupa ćwiczyła o innej godzinie.

5. Z ochotników z grup odtwarzających pospolite ruszenia i spieszone formacje kawalerii zostanie sformowany regiment który pod okiem oficera będzie uczył się musztry i walki piką bigsmile2.gif zgodnie z harmonogramem wspomnianym powyżej (piki są właśnie ścinane na miejscu).

6. Obsługi dział także codziennie przez minimum pół godziny będą odbywały ćwiczenia z armatami.

7. Przez cały czas trwania imprezy będzie wytyczone pole 7 na 7 na którym szermierze będą mogli doskonalić swoje umiejętności i wymieniać się doświadczeniami z innymi. Jeżeli dostateczna liczba uczestników będzie tym zainteresowana urządzimy sobie w niedzielę turniej bojowy.

8. Przez cały czas trwania imprezy będzie wytyczony tor łuczniczy na którym łucznicy będą mogli doskonalić swoje umiejętności i wymieniać się doświadczeniami z innymi. Dla chętnych będzie nauka strzelania z łuku pod okiem doświadczonego łucznika smile.gif . Jeżeli dostateczna liczba uczestników będzie tym zainteresowana urządzimy turniej łuczniczy w sobotę lub niedzielę.

9. W sobotę odbędzie się potyczka, której scenariusz zostanie wybrany w zależności od ilości uczestników. Przy małej ilości chętnych - walka w lesie, przy większej - szturm bramy i szańca z atrakcjami smile.gif .

10. W sobotę lub w niedzielę (ustalimy to na miejscu) wszyscy chętni wybierają się z nami na słynny marsz rzeczny czyli ruszamy lasem jakieś dwa kilometry w górę rzeki po czym wracamy jej korytem bigsmile2.gif . Wszystko inne kupicie płacąc kartą mastercard ale nie to smile.gif .

11. W sobotni wieczór w bliżej nieznanej jeszcze formie urządzamy jak to Carlos ładnie nazwał koncert opery sarmackiej bigsmile2.gif tylko tym razem z tekstami polskich, ruskich, łemkowskich piosenek i jakimś akompaniamentem coby podnieść walor estetyczny naszego śpiewania.

Działania obozowe typu musztra kopanie szańca itp. każdemu z uczestników imprezy zajmą maksimum 4 godziny z 24 dziennie i wprowadzą pewien sposób organizacji, który mamy nadzieje choć z grubsza będzie przypominał sposób zorganizowania obozu wojskowego w XVII wieku. Zatem jak widać nie chcemy was pozbawić całego czasu na leniuchowanie na trawie czy też raczenie się piwem lub pluskanie w rzece ale jeżeli oddacie nam tych parę godzin dziennie mamy nadzieję wprowadzić pewien nowy model imprez rekonstrukcyjnych bardziej zbliżony do tego czym się zajmujemy w większości czyli odtwarzania życia żołnierzy z XVII wieku niż do pikniku w strojach czym mogła by się stać taka imprezy bez żadnej organizacji i planu.

Jesteśmy otwarci na sugestie co do każdego z założeń imprezy/listy produktów spożywczych/kolejności wydarzeń itd. ale niech to będą konstruktywne propozycje smile.gif . Zwłaszcza czekamy na jakieś propozycje dotyczące aktywności Pań w trakcie naszej imprezy żeby się nie wynudziły w czasie wszystkich tych musztr, wart itp.

Kwestie związane z jedzeniem, gotowaniem i wysokością składki zostaną doprecyzowane na dniach z racji różnych koncepcji, które musimy dokładnie omówić.

Jeszcze raz serdecznie zapraszamy smile.gif .

Mateusz "Parufka" Stawowy

Rotmistrz Wolontarzy |w. Dyzmasa

Pan na Borowcu i ziemiach okolicznych.
User avatar
Parufka
 
Posts: 69
Joined: Tue Mar 03, 2009 10:48 am

Postby Kali » Thu May 28, 2009 9:07 am

Drogo... pewnie się pochwaliłeś że z Warszawy jesteś :)
User avatar
Kali
 
Posts: 26
Joined: Tue Dec 28, 2004 1:00 am
Location: Chorągiew Rycerstwa Ziemi Lubelskiej

Next

Return to Wolna Kompania Sarmacka

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests

cron