faq można ściągnąć stąd
okazuje się że:
eksploracja wrogiego wraku wymaga pełnej akcji eksploracji (cała tura) której nie może załatwić odkrywca/explorer. odkrywca służy tylko do badania dzikich wysp.
czyni to zdolność mojego magicznego holownika dużo mniej skuteczną, ale zarazem mniej przegiętą -- aby ukraść wrak pełną turę trzeba kiblować przy nim bez ruchu, a w swojej turze jego poprzedni właściciel zawsze może próbować go zatopić..
drugie poważne niedopatrzenie dotyczy zdolności partyzanckiej:
Reverse-captain ability
"After this ship resolves a shoot action, she may move as a free action."
Q: Can this ability be combined with the captain ability to move-shoot-move or shoot-move-shoot?
A: No
partyzant z kapitanem staje się więc dużo słabszy (może robić albo ruch i strzał, albo strzał i ruch).
trzecia ciekawostka to niemożność przenoszenia neptune's figurehead ze statku na statek.
jeśli zaś chodzi o przenoszenie czegokolwiek między statkami (nawet własnymi), wymaga to zużycia jednej pełnej akcji eksploracji przez jeden z uczestniczących w wymianie statków. tutaj również nie da się uniknąć postoju przy pomocy explorera..